پس از روسیه ارسال گاز نروژ هم به اروپا قطع شد
پس از روسیه ارسال گاز نروژ هم به اروپا قطع شد
در حالی که صادرات گاز روسیه به اروپا از روز دوشنبه و به مدت 10 روز متوقف شده است حالا خبر رسیده انتقال گاز در نروژ هم متوقف شده است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از رویترز، شرکت اکوئینور، مجری تأسیسات انتقال گاز اسلیپنر رایزر نروژ، اعلام کرده است که به خاطر نقص فنی و نشت گاز مجبور شده این تأسیسات را از مدار خارج کند.

این شرکت گفته هنوز مشخص نیست که چه زمانی فعالیت این تأسیسات از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی اکوئینور اعلام کرده که این نشت گاز صبح دیروز تشخیص داده شده و کسی در خلال آن آسیب ندیده اما تولید و انتقال گاز متوقف شده است.

تأسیسات اسلیپنر رایزر نروژ در دریای شمال واقع شده و اصلی ترین مرکز انتقال گاز از دریای شمال به انگلیس و بلژیک به شمال می‌رود.

در حالی انتقال گاز نروژ به اروپا به خاطر این اتفاق متوقف شده که همین حالا صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق تنها خط لوله موجود موسوم به نورد استریم 1 که از اوکراین  می‌گذرد از دو روز پیش و به مدت 10 روز به خاطر انجام عملیات نگهداری تعمیرات به حالت تعلیق درآمده است.

بنا به گزارش موسسه S&P گلوبال، نروژ هم اکنون پس از روسیه دومین تأمین کننده گاز برای اروپا است و 25 درصد گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را تأمین می کند.

از زمانی هم که روسیه صادرات گاز به اروپا را به دلایل مختلف از جمله تحریم کاهش داده گاز نروژ برای کشورهای اروپایی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

همین چند روز پیش هم کارگران صنعت نفت و گاز نروژ هم دست به اعتصاب زدند که این مسئله باعث تعطیلی 3 میدان نفتی و گازی در نروژ شده بود.

منبع: فارس