انگلیسی‌ها سالانه ۱۰۰ میلیارد قطعه بسته‌بندی پلاستیکی دور می‌ریزند
انگلیسی‌ها سالانه ۱۰۰ میلیارد قطعه بسته‌بندی پلاستیکی دور می‌ریزند
بر اساس یک مطالعه، مردم انگلیس سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد قطعه بسته بندی پلاستیکی را دور می ریزند.

به گزارش «نبض انرژی» طبق بررسی سازمان صلح سبز (Greenpeace)، خانواده‌های انگلیسی سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تکه بسته بندی پلاستیکی دور می اندازند.

نتایج یکی از بزرگ ‌ترین پروژه‌های تحقیقاتی داوطلبانه در مورد حجم و بزرگی زباله‌های پلاستیکی نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از بسته ‌بندی‌های یکبار مصرف خانوارهای انگلیسی برای بازیافت به مراکز مربوطه ارسال می‌شود.

در این بررسی از خانوارها درخواست شد تا زباله‌های پلاستیکی خود را در مدت یک هفته در ماه مه محاسبه کنند. نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از اعضای حدود ۱۰۰ هزار خانوار شرکت کردند و نتایج بدست آمده را برای این سازمان ارسال کردند. بیشترین نسبت زباله های پلاستیکی یعنی ۸۳ درصد مربوط به بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی است و رایج ترین آن‌ها بسته بندی میوه و سبزیجات است.

به گزارش روزنامه گاردین، در حالیکه دولت انگلیس داده‌هایی را درباره وزن زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده از خانواده‌ها منتشر کرده، هیچ آمار رسمی در مورد تعداد اقلام پلاستیکی دور ریخته شده، وجود ندارد. بنابراین، این تحقیق اطلاعات قابل توجهی در مورد مقیاس زباله‌های بسته بندی پلاستیکی ارائه می دهد.

منبع: ایسنا