۶۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد
۶۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد
مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های غربی خراسان رضوی شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.

به گزارش  «نبض انرژی»”محمد ثابتی‌مقدم” افزود: عملیات انسداد این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور مقام قضایی انجام شده است.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر ۱۵۰ حلقه‌چاه غیر مجاز در امور آب ناحیه سبزوار شناسایی شده است که اقدامات قانونی برای انسداد آنها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

ثابتی‌مقدم افزود: طی یک سال گذشته با تلاش کارشناسان حقوقی امور آب ناحیه سبزوار، ۲۷۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

ثابتی مقدم افزود: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی همه چاه‌های دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که  ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده‌اند.