تولید نفت آمریکا کاهش یافت/آمریکا روزانه چقدر نفت تولید می‌کند؟
تولید نفت آمریکا کاهش یافت/آمریکا روزانه چقدر نفت تولید می‌کند؟
سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، گزارش داد که تولید نفت این کشور در ماه آوریل 0.5 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در ماه‌های اخیر رسیده است.

به گزارش«نبض انرژی» بر اساس گزارش ماهانه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه آوریل 0.5 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان طی ماه‌های اخیر رسیده است.

این گزارش حاکی از آن است که آمریکا در ماه مارس روزانه 11.7 میلیون بشکه نفت تولید کرده که این رقم در ماه آوریل به 11.6 میلیون بشکه کاهش یافته است. تولید نفت آمریکا در سال 2019 به بیشینه خود معادل 12.3 میلیون بشکه در روز رسیده بود و در شرایط کنونی فاصله زیادی تا رسیدن به این رقم دارد.

این گزارش نشان می‌دهد؛ تولید نفت ایالت داکوتای شمالی در آمریکا 19.3 درصد کاهش یافته و به 900 هزار بشکه در روز رسیده است که بیشترین افت ماهانه تولید نفت در داکوتای شمالی در دو سال گذشته به شمار می‌رود.

برخلاف داکوتای شمالی، اما در نیومکزیکو تولید نفت آمریکا 2.7 درصد رشد کرده و به روزانه 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت در تگزاس هم 0.7 درصد بالا رفته و به 5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

تولید گاز طبیعی در 48 ایالت آمریکا هم روزانه 28 میلیون مترمکعب افزایش یافته و به 3 میلیارد مترمکعب در روز رسیده است. بیشینه تولید گاز آمریکا هم در ماه نوامبر سال 2021 به ثبت رسیده که معادل 3 میلیارد و 58 میلیون مترمکعب در روز بوده است.

منبع: فارس