عربستان یک‌بار دیگر قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد
عربستان یک‌بار دیگر قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد
شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد قیمت رسمی فروش نفت خود به تمام مناطق بجز آمریکا را افزایش خواهد داد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از اویل پرایس، عربستان در روز سه‌شنبه یک‌بار دیگر قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا در ماه اوت را افزایش داد. بالا رفتن حاشیه سود پالایشگاهی و انتظار افزایش تقاضا باعث این تصمیم عربستان بوده‌است.

شرکت آرامکوی عربستان  اعلام کرد قیمت رسمی فروش نفت خود به تمام مناطق بجز آمریکا را افزایش خواهد داد. قیمت فروش نفت به آمریکا تغییری نخواهد کرد.

قیمت فروش نفت خام سبک عرب به آسیا در ماه اوت 2 دلار و 80 سنت در هر بشکه افزایش‌یافته و به 9 دلار و 30 سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسیده‌است. قیمت‌گذاری نفت خاورمیانه برای فروش در آسیا با توجه به این شاخص انجام می‌شود. این در حالی است که تاجران و پالایشگران نفت انتظار افزایش 2 دلار و 40 سنتی قیمت نفت عربستان را داشتند.

عربستان همچنین قیمت تمام درجات نفتی خود برای فروش به آسیا در ماه اوت را بالا برده‌است، اما بیشترین افزایش قیمت مربوط به نفت فوق سبک می‌شود.

عربستان تعیین‌کننده روند قیمت‌گذاری نفت اکثر صادرکنندگان خاورمیانه است و معمولاً قیمت فروش نفت خود را در حدود پنجم هر ماه منتشر می‌کند و هیچ اظهارنظری در مورد تغییرات قیمت ارائه نمی‌دهد.

افزایش قیمت نفت عربستان نشان می‌دهد بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا انتظار تقاضای بالا در فصل تابستان را علی‌رغم نگرانی روزافزون درمورد رکود اقتصاد و سقوط تقاضا دارد.

منبع: تسنیم