کیفیت و سلامت آب شرب حمیدیه خوزستان از سوی شبکه بهداشت و درمان تایید شد
کیفیت و سلامت آب شرب حمیدیه خوزستان از سوی شبکه بهداشت و درمان تایید شد
در پاسخ به شایعات مطرح‌شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شیوع بیماری‌های اسهالی در شهرستان حمیدیه، شبکه بهداشت و درمان این شهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: کیفیت و سلامت آب شرب حمیدیه مورد تایید است ، همچنین تاکنون هیچگونه بیماری التور (وبا) در این شهرستان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اخیراً اخباری پیرامون شیوع بیماری وبا در شهرستان حمیدیه واقع در ۲۵ کیلومتری شمال غرب اهواز  منتشر شده است که به منظور بررسی و رسیدگی به این موضوع و رفع دغدغه مردم، بلافاصله گروهی متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب و مدیرکل بازرسی شرکت مهندسی آبفای کشور با سفر به خوزستان و شهر حمیدیه جلسه اضطراری را با حضور فرماندار و رئیس مرکز بهداشت تشکیل دادند.

پس از بررسی‌ها و مطالعه گزارش‌های مربوط به موضوع، دکتر امین دزفولی مدیر شبکه بهداشت و درمان حمیدیه با رد شایعه‌ها درباره شیوع بیماری‌های اسهالی گفت: شبکه بهداشت و درمان حمیدیه بنا به رسالت و وظایف خود وضعیت آب شرب شهروندان حمیدیه را با حساسیت ویژه رصد می‌کند و از همشهریان گرامی استدعا دارد همانند گذشته نسبت به رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

احمد منتظری مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در خصوص وضعیت آب شرب شهر حمیدیه اظهار داشت: کلیه مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب این شهر صحت است و نتایج حاصل از آزمون‌های میکروبی و کیفی بیانگر سلامت مناسب آب شرب است.

وی ادامه داد: آب شرب شهر حمیدیه روزانه چندین نوبت توسط مرکز بهداشت حمیدیه نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و از سویی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز نیز به‌صورت مستقل نمونه‌های آب شبکه توزیع ارسالی از آبفا حمیدیه را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد و تاکنون هیچ گونه مورد مشکوک که منجر به ایجاد اسهال و استفراغ شود گزارش نشده است.

منتظری افزود: تنها منابع معتبر برای اعلام آلودگی آب، مراکز بهداشت شهرستان و استان هستند و تاکنون هیچ گونه اخطاری مبنی بر آلودگی آب شرب شهرستان حمیدیه صادر نکرده‌اند، لذا از کلیه رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخباری از این دست که فاقد وجاهت علمی و آزمایشگاهی هستند خودداری و صحت موضوع را از مراکز بهداشتی و آزمایشگاهی استعلام کنند.

وی همچنین از بررسی میدانی سامانه‌های تامین آب روستاهای اطراف حمیدیه و اطمینان از سلامت و بهداشت آن‌ها توسط گروه اعزامی آبفای کشور خبر داد.

در روزهای گذشته شایعه‌هایی مبنی بر مشاهده مواردی از بیماران اسهالی در حمیدیه به دلیل کیفیت پایین آب این شهر در فضای مجازی منتشر شده بود که نگرانی مردم این شهر را در پی داشته است.