اوپک‌پلاس باید تولید خود را افزایش دهد
اوپک‌پلاس باید تولید خود را افزایش دهد
نخست‌وزیر بریتانیا گفت: به‌منظور مقابله با بحران مربوط به هزینه‌های زندگی و کاهش قیمت‌ها، اوپک‌پلاس باید تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) اعلام کرد که اعضای اوپک‌پلاس (ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپک) باید تولید خود را افزایش دهد تا بتوان با بحران فزاینده مربوط به هزینه‌های زندگی مقابله کرد و قیمت‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به ائتلاف متشکل از عربستان سعودی، روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت گفت: تردیدی وجود ندارد که نیازمند افزایش تولید اعضای اوپک‌پلاس هستیم.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه بریتانیا روابط قوی و سازنده‌ای با ریاض دارد، باید مطمئن شویم که کل غرب نیز چنین روابطی با این کشور دارند، تصریح کرد: عربستان سعودی باید تولید نفت خود را افزایش دهد.

نظرسنجی رویترز در روز جمعه (دهم تیرماه) نشان می‌دهد که اعضای اوپک در ماه ژوئن به تعهدهای خود در قالب توافق کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس عمل نکرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، در ماه ژوئن کاهش غیرمنتظره در لیبی و نیجریه با افزایش عرضه عربستان و دیگر تولیدکنندگان جبران شد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اعضای اوپک در ماه ژوئن روزانه ۲۸ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه نفت تولید کرده‌اند که نسبت به رقم بازنگری‌شده ماه مه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه افت نشان می‌دهد.

اوپک در نظر داشت تولید خود را در ماه ژوئن روزانه تا حدود ۲۷۵ هزار بشکه افزایش دهد.