تخصیص نیم‌درصد ارزش صادرات کشاورزی برای جبران آب اقدامی شایسته است
تخصیص نیم‌درصد ارزش صادرات کشاورزی برای جبران آب اقدامی شایسته است
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح واریز نیم درصد از ارزش صادرات محصولات کشاورزی به خزانه داری کل کشور، اقدام موثری برای جبران حجم بالای آبی است که از طریق تولید و صادرات محصولات غیراساسی کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اتابک جعفری لور روز سه شنبه در دیدار با نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فضای مجلس اکثرا کارشناسی است و از نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی به واسطه پیشنهاد واریز نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی صادراتی به خزانه داری کل کشور قدردانی می شود .

وی ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی را امروز در مجلس شورای اسلامی در زمینه حفظ منابع آب شاهد هستیم و از اقدامات موثر در قانون بودجه در سال جاری دراین زمینه نیز قدردانی می شود.

جعفری لور گفت: چنانچه شاهد بودیم بخش قابل توجهی از آب کشور بواسطه تولید محصولات غیراساسی از جمله هندوانه به صورت مجازی صادر می شد و این موضوع قابل توجیه نبود.

وی اضافه کرد: واریز نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی صادراتی به خزانه داری کشور برای شروع خوب است و باید کارهای بهتری در داخل کشور و به نفع خود مردم  انجام داد.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآورشد: ایران اسلامی کشوری خشک است درحالی که آب آن به صورت مجازی صادر می شود و این مهم صورت جالبی نداشت بنابراین تصمیم واریز نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی صادراتی به خزانه داری کشور آن هم برای تقویت سفره های آب زیرزمینی کار بزرگی است.

وی  گفت: همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی در زمینه های مختلف از جمله اعتبارات مورد استقبال وزارت نیرو است .