ایجاد پایگاه داده‌های عمرانی صنعت نفت ضروری است
ایجاد پایگاه داده‌های عمرانی صنعت نفت ضروری است
مشاور اجتماعی وزیر نفت گفت: تمرکز اطلاعات طرح‌های عمرانی اجتماعی وزارت نفت در قالب پایگاه منسجم داده‌ای بیش از پیش مورد نیاز است.

به گزارش  «نبض انرژی» به نقل روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز سه شنبه به نقل از بابک دارابی در نشست شورای مدیریت یکپارچه مسئولیت های اجتماعی منطقه پارس جنوبی افزود: داده‌های متمرکز در این زمینه باعث می‌شود تصمیم‌های شفاف و اثربخش‌تر و بر همین اساس درخواست‌های غیر متمرکز و پراکنده نیز مدیریت می‌شود.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب افزود: تقویت سازمان‌های مردم نهاد، آموزش مردم بومی و مشارکت مدنی از جنبه‌های اثربخش مسئولیت‌های اجتماعی است که مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: گام نخست برای اثربخش ساختن هزینه‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی تمرکز این فعالیت‌ها در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از سوی وزیر نفت به این سازمان تکلیف شده است.

دارابی افزود: با تهیه بسته نرم‌افزاری و پایگاه داده‌های مسئولیت اجتماعی می‌توان تصمیم ها را متمرکز کرد و بر اساس دانش‌افزایی پیشرفت داد.

تامین گاز پایدار بزرگترین مسئولیت اجتماعی مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یکی از بزرگترین مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه، تامین حداکثری و پایدار گاز مورد نیاز هموطنان است.

احمد باهوش افزود: اقدامات شاخص مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی باید با انسجام، همگرایی و در یک کارگروه تخصصی با عضویت شرکت‌های اصلی مستقر در منطقه با راهبری سازمان منطقه ویژه انجام شود.

وی اظهار کرد: مردم قدرشناس مناطق پیرامونی پارس جنوبی که آب، خاک و هوای خود را در اختیار صنعت قرار داده اند، شایسته‌ بهترین‌ها هستند و باید برای شکوفایی این مناطق گام های مهم برداشته شود.

باهوش گفت: بودجه‌هایی که برای مناطق پیرامونی تعریف می‌شود باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در مسیر اولویت‌های مهم زیربنایی قرار گیرد.

به گفته باهوش، مجتمع گاز پارس جنوبی در کنار بزرگترین رسالت مسئولیت اجتماعی خود، که همان تولید مستمر و پایدار است در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در چارچوب قانون و اختیارات با محوریت سازمان منطقه ویژه حرکت می‌کند.