پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک در خوزستان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد
پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک در خوزستان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمود دشت‌بزرگ” در بازدید فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشک از پست انتقال ۲۳۰ کیلوولت سبزآب، بیان کرد: فاز اول این پست به ظرفیت ۱۷۵ مگاولت آمپر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: فاز دوم پست برق سبزآب نیز به همین میزان ظرفیت (۱۷۵ مگاولت آمپر) بعد از فاز اول مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: ویژگی این پست امکان اتصال نیروگاه در حال احداث دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری است که در آینده نزدیک به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات از این طریق به شبکه سراسری متصل خواهد شد.
دشت‌بزرگ افزود: برای اتصال نیروگاه دوکوهه اندیمشک دو خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز برنامه‌ریزی شده که در مراحل پایانی احداث است تا امکان اتصال نیروگاه از طریق دو خط موازی دو مداره (در مجموع چهار مدار) فراهم شود.
وی با اشاره به اثربخشی بالای پست سبزآب بر تامین و پایداری برق صنایع اندیمشک، تصریح کرد: ویژگی دیگر این پست امکان تامین برق مصارف عمومی منطقه به میزان ۱۰۰ مگاولت آمپر است. از جمله این مصارف تامین برق پروژه ملی غدیر است که آب شهرهای خوزستان را از شمال استان تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی و ساخت و تجهیزات بکار رفته در این پروژه پست و خط تولید داخل است، گفت: برای اولین بار رله‌های شبکه انتقال را در داخل کشور ساختیم و در این پست نصب و راه‌اندازی کردیم تا انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت گرفته باشد و در این حوزه نیز بی‌نیاز به تکنولوژی فراملی شویم.