طرح تصفیه‌خانه شرق انزلی تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
طرح تصفیه‌خانه شرق انزلی تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: تصفیه‌خانه شرق انزلی در صورت تأمین اعتبار تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و جمعیتی حدود 70 هزار نفر از ساکنان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمد جوانبخت” در سفر به استان گیلان و در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شرقی بندرانزلی ضمن تأکید بر تسریع در روند تکمیل این طرح گفت: تکمیل تصفیه‌خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌های زیست محیطی، مردم شهرستان از اثرات ارزشمند آن بهره‌مند شوند.
در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به پروژه یاد شده گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شرق بندرانزلی با  85 درصد پیشرفت فیزیکی و با ظرفیت 12 هزار مترمکعب در شبانه روز در دست اجراست.
علی‌پور با بیان اینکه برآورد اولیه جهت تکمیل این تصفیه‌خانه 690 میلیارد ریال است، افزود: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز متناسب با زمان پیش‌بینی شده، تا شهریور سال آینده، تصفیه‌خانه شرق انزلی به بهره‌برداری خواهد رسید و جمعیتی حدود 70 هزار نفر از شهروندان این منطقه تحت پوشش خدمات قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در جریان بازدید از سایت محل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرقی انزلی، ضمن تشریح سختی و مشکلات عملیات اجرایی با توجه به بافت خاک و لجنی بودن محل احداث پروژه، اضافه کرد: تلمبه‌خانه حاضر با پیشرفت فیزیکی 56 درصد در حال اجرا است
وی همچنین خاطرنشان کرد: مبلغ اولیه قرارداد 143 میلیارد ریال است که بخش‌های اصلی آن ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 513 لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال تحت فشار فاضلاب به طول 5 کیلومتر بوده و این ایستگاه پمپاژ بعنوان مهمترین ایستگاه پمپاژ شرق انزلی، یکصد و هفت هزار نفر جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در محدوده شرق انزلی 94 کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است که با اجرای این ایستگاه و خط انتقال آن، امکان بهره‌برداری تدریجی شبکه کار شده به‌صورت بخش به بخش، بر اساس اعتبارات تخصیصی فراهم خواهد شد و پس از تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آن و اجرای پروژه احداث خط ثقلی از دهکده ساحلی تا این ایستگاه، 21 کیلومتر از لوله‌گذاری‌ها‌ی انجام شده شرق انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.