برقدار شدن پست‌هاي فوق توزيع خسارت ديده زلزله هرمزگان در همان ساعت اوليه
برقدار شدن پست‌هاي فوق توزيع خسارت ديده زلزله هرمزگان در همان ساعت اوليه
مديركل نظارت برمهندسي و راهبري شبكه برق در خصوص زمين لرزه هرمزگان گفت: تخريب‌ها بيشتر در مناطق روستايي بوده و باعث آسيب به شبكه‌هاي برق شده است که با حضور فوری اکیپ‌های عملیاتی، پست‌هاي فوق توزيع خسارت ديده در همان ساعت اوليه برقدار شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مسعود صادقي” در این رابطه افزود: زمين لرزه بامداد امروز در هرمزگان كه در منطقه‌اي به نام سايه خوش حدفاصل بندرخمير و بندر لنگه رخ داده، باعث تخريب منازل در خانه‌هاي روستايي شده است.

صادقي با بيان اين كه زمين لرزه همان ساعات اوليه باعث از مدار خارج شدن 5 پست فوق توزيع منطقه شده بود، خاطرنشان كرد: با تلاش‌هاي پرسنل برق در استان هرمزگان، پست‌هاي فوق توزيع هم اكنون در مدار هستند.
وي با اشاره به اين كه در صورت نياز، اكليپ‌هاي عملياتي از استان‌هاي همجوار نيز به هرمزگان اعزام خواهد شد، ادامه داد: اكيپ‌هاي عملياتي برق هرمزگان در حالت آماده باش هستند و بر اساس نياز در منطقه زلزله‌زده نيز حضور دارند، اما تاكنون اعلام نيازي از هرمزگان براي اعزام اكيپ عملياتي از ساير استان‌ها انجام نشده است.
صادقي خاطرنشان كرد: مديرعامل توزيع برق هرمزگان و مديران مرتبط از ساعت ابتدايي در منطقه حاضر شده و به بازديد ميداني و ارزيابي خسارت‌ها مشغول هستند.
مديركل نظارت برمهندسي و راهبري شبكه برق يادآور شد: بررسي‌هاي اوليه نشانگر آن است كه برق تعدادی از روستا در منطقه زلزله‌زده به دليل ريزش آوار كه باعث شكستگي پايه‌هاي برق و سيم پارگي شده، قطع است.
صادقي گفت: عمليات امداد رساني كه از همان دقايق اوليه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و تلاش‌ها تا برقدار شدن همه مناطق و منازل ادامه خواهد داشت.