منطقه حفاظت شده سرخ آباد مهمترین زیستگاه آهو شمال غرب کشور است
منطقه حفاظت شده سرخ آباد مهمترین زیستگاه آهو شمال غرب کشور است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دشت سهرین در منطقه حفاظت شده سرخ آباد، مهمترین زیستگاه آهوان در شمال غرب کشور است و حفاظت از این منطقه برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد .

به گزارش«نبض انرژی» علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در پاسگاه محیط بانی سهرین واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد استان زنجان، ضمن بازدید از منطقه با محیط بانان منطقه دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه محیط بانان سرمایه سازمان حفاظت محیط زیست هستند، گفت: عشق و علاقه به طبیعت و حیات وحش سبب شده است تا محیط بانان علی رغم تمام سختی ها و کاستی ها، عاشقانه از طبیعت و حیات وحش محافظت کنند.

سلاجقه با اشاره به  اینکه منطقه حفاظت شده سرخ آباد یکی از مناطق فوق العاده با ارزش کشور است که دارای غنای گونه های گیاهی و جانوری استثنایی است، افزود:  دشت سهرین در منطقه حفاظت شده سرخ آباد، مهمترین زیستگاه آهوان در شمالغرب کشور است و حفاظت از این منطقه برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست، گفت: ما در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شاهد این هستیم که آهوان در مزارع مردم و در کنار ساکنان این منطقه، زیست می کنند و 80 درصد زیستگاه آهوان، مستثنیات مردم منطقه است که تلاش می‌کنیم در صورت تمایل مالکان، بخشی از اراضی مردم را جهت حفاظت بهتر و ایجاد امنیت برای حیات وحش، خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا طرح جامعی برای منطقه حفاظت شده سرخ آباد به عنوان منطقه الگویی در ارتباط با رابطه انسان و طبیعت داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مشارکت مردم منطقه در مدیریت و حفاظت از حیات وحش می تواند منجر به حفاظت بهتر و توسعه گردشگری متناسب با شرایط منطقه که صرفاً فواید آن برای ساکنان جوامع محلی منطقه باشد.