۳۸ پروژه گازرسانی استان کرمانشاه در دست اجرا است
۳۸ پروژه گازرسانی استان کرمانشاه در دست اجرا است
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال آینده کرمانشاه، استان سبز کشور شود، گفت: هم اکنون ۳۸ پروژه فعال گاز رسانی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است.

به گزارش«نبض انرژی» «ناصر حسینی» در بازدید از پروژه های گازرسانی شهرستان پاوه افزود: در حال حاضر ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۵درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است،

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه شهرستان پاوه ۵۶ روستا داری سکونت وجود دارد گفت: ۴۲ روستای از این تعداد به دلیل کوهستانی بودن قابل گاز رسانی است که تاکنون به ۲۴ روستای گاز رسانی شده است و  ۱۱ روستا دیگر نیز تا پایان سالجاری از نعمت گاز برخوردار می شوند.

حسینی با بیان اینکه گاز رسانی به هفت روستا باقیمانده دیگر نیز در مرحله مطالعه و طراحی است؛ از فعالیت پنج پیمانکار فعال با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در شهرستان پاوه خبر داد.

وی همچنین اضافه کرد: از این ۴۲ روستای که قابلیت گازرسانی  دارد؛ ۳۷ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است که در حال حاضر گاز رسانی به ۱۱ روستا در دست اجرا  است.

حسینی اظهار کرد: در اجرای شبکه ها و خطوط گاز رسانی باحساسیت بالا تمامی استاندارهای شرکت ملی گاز ایران رعایت می شود، ضمن اطمینان از سلامتی شبکه ها؛ هرساله  نیز درتمامی شبکه های گاز رسانی استان توسط تیم های بازرسی عملیات نشت یابی صورت می گیرد.

فرماندار شهرستان پاوه نیز در پایان با قدردانی از اقدامات شرکت گاز استان در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم شهرستان بیان داشت: باید این اطمینان را به مردم بدهیم که خطوط و شبکه های گازرسانی از سلامت کامل برخوردارند و مردم با خیال راحت و اطمینان کامل می توانند از خدمات ارائه شده توسط شرکت گازاستان استفاده نمایند.

در استان کرمانشاه بیش از ۶۰۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها در شهر کرمانشاه هستند.