نیاز کشور به صرفه‌جویی در اوج بار مصرف برق/ مردم به پایداری تولید و اشتغال کمک کنند
نیاز کشور به صرفه‌جویی در اوج بار مصرف برق/ مردم به پایداری تولید و اشتغال کمک کنند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار گفت: مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا تولید و صنعت دچار آسیب نشود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمدرضا میرتاج الدینی” با اشاره به مشوق‌های وزارت نیرو برای صنایع و کشاورزی گفت: در ایام اوج بار مصرف برق کشور (ساعات 12 تا 18 و 19 تا 23) به مدیریت صحیح مصرف نیاز داریم.
وی اظهار کرد: انرژی و برق در کشور ما یارانه‌ای است به همین دلیل باید ضمن آگاهی مردم، مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود تا مدیریت درستی در مصرف برق داشته باشند؛ نتیجه نهایی ادامه این مسیر استفاده درست از برق و جلوگیری از خاموشی صنایع است.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری خاموشی‌ها در سال گذشته گفت: خاموشی‌ها در سال گذشته به صنایع و کشاورزی خسارت وارد کرد، چرا که با افزایش مصرف، برق صنعت و کشاورزی را قطع می‌کردند و این ضربه سنگینی به تولید وارد ‌کرد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از خاموشی‌ها، باید مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا تولید و صنعت دچار آسیب نشود، در این بین وزارت نیرو هم تولید برق را افزایش دهد.
بنا بر این گزارش، وزارت نیرو در دولت سیزدهم توسعه 35 هزار مگاواتی برق را در دستور کار خود قرار داده است، همچنین مشوق‌هایی در زمینه مدیریت مصرف برق برای تمامی بخش‌ها اعم از مولد و غیرمولد در نظر گرفته است.