رونمایی از نخستین خودرو آتش‌نشانی تمام پودری در منطقه نار و کنگان
رونمایی از نخستین خودرو آتش‌نشانی تمام پودری در منطقه نار و کنگان
نخستین خودرو آتش‌نشانی تمام پودری (Dry Powder Truck) شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی نار و کنگان با هدف آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی، سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: این خودرو با ظرفیت اسمی یک هزار و ۲۵۰ کیلوگرم پودر با دو مخزن مجزای پودر آتش‌نشانی مطابق با استاندارهای NFPA1901 و IPS-G-SF-100 در کلاس خودروهای آتش‌نشانی کمکی با استفاده از امکانات داخلی شرکت در مدت ۶ ماه ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز این خودرو با محوریت اداره اچ‌اس‌ئی از سوی عوامل منطقه عملیاتی نار و کنگان انجام شد، افزود: خودرو مذکور، ۲۰ میلیارد ریال صرفه اقتصادی به‌دنبال داشت و قابلیت اطفای گونه‌های مختلف حریق را دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تجهیزات و مخازن تحت فشار این خودرو با دریافت گواهینامه‌های استاندارد مرتبط از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران و استاندارد ملی ایران در سرویس قرار گرفت.

نخستین خودرو آتش‌نشانی تمام پودری D.P.T نفت مناطق مرکزی ایران، هفته گذشته با حضور مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و جمعی از مدیران، رؤسا و متخصصان این دو شرکت تحویل منطقه عملیاتی نار و کنگان شد.