سهام‌داری صندوق توسعه ملی در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی/ ۵ نهاد در تأمین مالی پروژه همکاری می‌کنند
سهام‌داری صندوق توسعه ملی در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی/ ۵ نهاد در تأمین مالی پروژه همکاری می‌کنند
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی از نهایی شدن سهام‌داری این صندوق در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۵ نهاد مختلف با هم همکاری می کنیم تا طرح پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: یک مشارکت‌نامه پنج‌جانبه برای پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به امضا رسیده است.

وی افزود: بر این اساس، 5 نهاد مختلف با هم همکاری می کنیم تا طرح پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به انجام برسد.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: 20 درصد تأمین مالی از سوی صندوق توسعه ملی، 20 درصد از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، 20 درصد از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، 20 درصد از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 20 درصد هم توسط گروه دیگری صورت می گیرد.

* احتمال کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی طی یک تا دو ماه آینده

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه “صندوق توسعه ملی سهام‌دار پتروپالایشگاه شهید سلیمانی می‌شود”، گفت: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز هنوز نهایی نشده، هر مقدار مجموع سرمایه‌گذاری احداث این پتروپالایشگاه شود، 20 درصد آن توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و به همان میزان نیز صندوق، سهام‌دار پروژه خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه “آیا زمان کلنگ‌زنی پروژه مشخص شده است؟”، گفت: در حال انجام مطالعات اولیه و تعیین زمین و تملک و مسائلی از این دست هستیم و فکر می‌کنم این‌کار طی یک تا دو ماه آینده انجام شود.