درخواست شرکت های بزرگ انرژی فرانسه از مردم برای کاهش مصرف
درخواست شرکت های بزرگ انرژی فرانسه از مردم برای کاهش مصرف
روسای بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی فرانسه با تاکید بر کاهش شدید واردات گاز از روسیه و محدودیت تولید برق، از مردم و کسب‌وکارها خواستند به‌سرعت مصرف برق خود را پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، روسای بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی فرانسه در روز یکشنبه از مردم و کسب‌وکارها خواستند به‌سرعت مصرف برق خود را پایین بیاورند و آماده‌ یک بحران انرژی باشند.

روسای شرکت‌های انجی، ای‌دی‌اف و توتال در نامه‌ای که در روزنامه هفتگی ژورنال دو دیمانش منتشر شد اعلام کردند:«ما باید با هم برای کاهش مصرف همکاری کنیم تا فرصت کافی برای اقدامات جدید داشته باشیم».

در این نامه به کاهش شدید واردات گاز روسیه و همچنین محدودیت تولید برق به‌خاطر مسائل مربوط به تعمیرات و نگهداری اشاره شده‌است.

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد امیدوار است تاسیسات ذخیره‌سازی گاز کشور را تا اوائل پاییز پر کند. ذخایر گاز فرانسه درحال‌حاضر 59 درصد پر هستند.

حمله روسیه به اوکراین وابستگی شدید اروپا به گاز روسیه را نشان داد و باعث شد به‌دنبال منابع جایگزین انرژی باشند.

رسانه‌های فرانسه در ماه مارس اعلام کردند دولت در حال مذاکره با شرکت توتال در مورد تقویت ظرفیت واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا پس‌از اعلام آمادگی این کشور برای بالا بردن صادرات به اروپاست.

در نامه رؤسای شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه آمده‌است:«باید اقدامات فوری را در همین تابستان انجام دهیم تا برای آغاز زمستان آماده باشیم، مخصوصاً در حفظ ذخایر گازی. تلاش برای محدود کردن مصرف انرژی باید فوری، جمعی و گسترده باشد».

فرانسه اخیراً مکانیسم تنظیم قیمت گاز را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کرده‌است. هدف از این مکانیسم محدود کردن تاثیر افزایش قیمت انرژی بر قدرت خرید مصرف‌کنندگان است.