گاز طبیعی به‌زودی به چابهار می‌رسد
گاز طبیعی به‌زودی به چابهار می‌رسد
​مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که گاز طبیعی به‌زودی به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی و هیئت همراه در سالی که در گفتمان این شرکت «سال سیستان و بلوچستان» نامیده شده است، از روند احداث پروژه راهبردی خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار و کنارک بازدید کردند.

وی با تأکید بر اهمیت این پروژه در تحقق سیاست‌ عالی نظام در رونق فعالیت‌های اقتصادی در جنوب شرق و  فعال‌سازی تنها بندر اقیانوسی ایران، از راه‌اندازی آن در چند ماه آینده خبر داد و گفت: جنوب شرق ایران ظرفیت‌های سرشاری برای شکوفایی اقتصادی دارد و دسترسی به  منابع گاز طبیعی می‌تواند گامی مهم در تحول و توسعه منطقه تلقی شود و نقش مهمی در تبدیل بندر چابهار به یکی از منابع مهم درآمد کشور ایفا کند.

گاز طبیعی به‌زودی به چابهار می‌رسد

وی در تشریح جزئیات پروژه احداث خط لوله گاز «ایرانشهر به چابهار و کنارک» به طول ۲۹۰ کیلومتر اظهار کرد: این پروژه در قالب چهار  قطعه ۲۵، ۲۰ ،۴۵ و ۲۰۰ کیلومتری و در اقطار ۲۰،۱۶ ،۴۲ و ۵۶ اینچی توسط چهار پیمانکار مختلف به‌صورت هم‌زمان در حال اجراست که این اقدام با توجه به گستردگی ابعاد پروژه سبب تسریع در روند کار شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: با اجرای این پروژه نیروگاه‌های چابهار و کنارک که اکنون از سوخت مایع استفاده می‌کنند، از انرژی پاک بهره‌مند می‌شوند و خوراک صنایع مکران نیز از طریق همین پروژه راهبردی تأمین خواهد شد.

نوشادی با اشاره به تأثیر موانع طبیعی مانند بادهای ۱۲۰ روزه و نبود نیروهای متخصص و امکانات لجستیکی و پشتیبانی کافی در روند پروژه تصریح کرد: نبود دسترسی به منابع آبی کافی برای انجام آزمون هیدرواستاتیک از مشکلات اصلی این پروژه است که با همت دست‌اندرکاران و همکاری دستگاه‌های استان در تلاشیم این مشکل را برطرف کنیم و پروژه را هرچه زودتر به مرحله راه‌اندازی برسانیم.