سطح آب تالاب بیشه‌دالان بروجرد تا ۳۰ درصد کاهش یافته است
سطح آب تالاب بیشه‌دالان بروجرد تا ۳۰ درصد کاهش یافته است
معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» نبی‌اله قائدرحمتی گفت: متاسفانه با وجود خشکسالی در استان میزان آب سطح تالاب‌های استان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای نمونه میزان سطح آب تالاب بیشه‌دالان بروجرد تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تالاب تنوردر دورود به علت تخریب‌هایی که از قبل بوده است و با وجود پرورش‌های ماهی که احداث کردند در حال حاضر خشک شده است.

قائدرحمتی بیان کرد: تالاب خروسان ازنا نیز تغییر آنچنانی ایجاد نشده است و سطح آبی آن از ۱۲.۷ هکتار به ۱۲ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها را شروع کردیم.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: این درحالیست که در کمیته برنامه‌ریزی بروجرد با حضور فرماندار این شهرستان تا پایان ۱۴۰۰ مدیریت زیست بومی تالاب بیشه‌دالان انجام شده است.

قائدرحمتی در خصوص سطح آبی تالاب‌های دائمی پلدختر گفت: ۹ تالاب دائمی و دو تالاب غیردائمی در این شهرستان وجود دارد که متاسفانه با توجه به خشکسالی‌های متوالی تالاب گوری‌بلمک خشک شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر، هشت تالاب دارای آب هستند و سه تالاب به دلیل خشکسالی خشکیده شدند و تنها نیزارهای آنان باقی‌مانده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: گوری بلمک، زردآبه، گلی پیکه سه تالاب خشک شده شهرستان پلدختر هستند.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: تالاب‌های پلدختر از ارتفاع ۵۶۰ متر از سطح دریا شروع می‌شوند و تا ارتفاع ۷۸۰ متر به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین ارتفاع تالاب در پلدختر جمجمه است، عنوان کرد: متاسفانه سطح آب تالاب‌های پلدختر نسبت به سال‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد سطح آب آنها کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا