افزایش قیمت بنزین در انگلیس برای پنجمین هفته متوالی
افزایش قیمت بنزین در انگلیس برای پنجمین هفته متوالی
قیمت بنزین در انگلیس بیش از 5 هفته متوالی است که افزایش می یابد و در حال حاضر، یک باک پر از بنزین برای یک خودرو خانوادگی 55 لیتری در حال حاضر، نزدیک به 140 پوند (127 دلار) هزینه دارد.

به گزارش«نبض انرژی»شرکت امداد جاده‌ای انگلیس (RAC) با هشدار در مورد «روند نگران کننده افزایش روزافزون هزینه سوخت»، اعلام کرد، قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس در هفته گذشته رکورد زد.

بر اساس گزارش این شرکت، متوسط قیمت بنزین به 2.32 دلار در هر لیتر رسیده است.

این شرکت اعلام کرد، قیمت‌ها بیش از 5 هفته متوالی است که رو به افزایش است و در نیمه ماه می، یک لیتر بنزین بدون سرب 2.02 دلار قیمت داشته است. قیمت گازوئیل نیز، یک رکرود بی سابقه جدید روز شنبه ثبت کرده است و به 2.40 دلار در هر لیتر رسیده است.

سیمون ویلیامز، سخنگوی بخش سوخت RAC گفت: «یک باک پر از بنزین برای یک خودرو خانوادگی 55 لیتری در حال حاضر، نزدیک به 140 پوند (127 دلار) هزینه دارد و در حالی که معادل گازوئیل آن تقریباً 108 پوند (132 دلار) است.»

بنا بر اعلام RAC، افزایش پیوسته هزینه‌ های سوخت، بحران هزینه‌‌های زندگی را در این کشور بدتر می‌‌کند و وضعیت با اعتصاب‌های این هفته راه‌ آهن در انگلیس بدتر شده است.

شرکت امداد جاده‌ای انگلیس پیش بینی کرد، به نظر می رسد، قیمت گازوئیل بیشتر و بیشتر گران شود و احتمالا یک باک پر به 110 پوند (بیش از 135 دلار) برسد.

منبع: فارس