برنامه‌ریزی برای ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای انجام شده است
برنامه‌ریزی برای ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای انجام شده است
معاون سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه سند جامع راهبردی تقویت صنعت هسته‌ای ایران تدوین شده است، گفت: یکی از بخش‌های سند برنامه‌ریزی برای ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» پژمان شیر مردی صبح چهارشنبه در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به میزبانی تالار همایش‌های دانشگاه دامغان با اشاره به اینکه سند جامع راهبردی برای ۲۰ سال آینده در سازمان انرژی اتمی کشور تدوین شده است، تاکید داشت: اجرای متوازن و پیش بردن فعالیت‌های هسته‌ای محور این سند است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تدوین شده سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی تقویت نیروگاه‌های هسته‌ای است، تاکید داشت: برنامه‌ریزی ۲۰ ساله برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در این سند دیده شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور از وجود ۳۰۰ هزار کیت دارویی خبر داد و افزود: این تعداد کیت دارویی علاوه بر نیاز داخل در بحث پرتوها می‌توانیم صادرکننده باشیم همچنین تا سال ۱۴۰۲ تولید رادیو داروها در ایران بین دو الی سه برابر افزایش پیدا می‌کند و محدودیتی در تولید این مواد نداریم.

شیر مردی با بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت هسته‌ای با مردم ارتباط دارد، افزود: اگر رادیو داروها نباشد مردم دچار مشکل می‌شوند و در این زمینه متخصصان و پژوهشگران تمام تلاش خود را در بحث تولید به کار گرفتند که نیاز کشور به بیگانگان قطع شود و بلکه صادرکننده باشیم.

وی با اشاره به گزارش عدم انحراف ایران در بحث هسته‌ای در سازمان آژانس اتمی، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به بحث انرژی هسته‌ای نگاه صلح‌آمیز است و هیچ اعتقادی به خلاف این موضوع نداریم.

منبع: مهر