همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب که از اول تیرماه شروع می شود میزان مصرف آب در کلان شهر تهران با رشد۱.۲ درصدی نسبت به پارسال همراه شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» میزان مصرف آب در کلان‌شهر تهران در حالی به رقم ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون لیتر رسید که گزارش تازه شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای تهران خبر داده است.

این میزان مصرف همچنین در حالی رخ‌داده که وضعیت بارش‌های تهران نیز چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه فصل آبگیری سدها عملاً به پایان رسیده است و بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های پیشرو بارندگی قابل‌توجهی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به افزایش دما و استمرار آن در فصل تابستان، از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری نمایند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تأمین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف، بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

همچنین چندی پیش «محمدرضا بختیاری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران  با بیان این‌که امسال دومین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذاریم، گفت: امسال در استان تهران نسبت به سال قبل حدود ۳۲ درصد کسری بارندگی داریم و این آمار به‌روشنی گویای وضعیت نامطلوب منابع آب تهران است.

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از فردا اول تیرماه آغاز می‌شود شعار اصلی این هفته آب لبخند زندگی تعیین شده است.

منبع: ایرنا