برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد
برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد
شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه‌های اجرایی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برای سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است و طبق روال هرسال در این هفته شرکت‌های آب و فاضلاب به‌عنوان متولیان اصلی توزیع آب در شهرها و روستاها و همچنین سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی هر استان برای تبیین سیاست‌های کلی مصرف بهینه و مدیریت شرایط خشکسالی و کم‌آبی راهبردهای اصلی را در این زمینه تعریف می‌کنند.

بر همین اساس، دستورالعمل اجرایی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با محوریت مصرف هوشمند و نام‌گذاری روزهای این هفته برای وحدت رویه و جامعیت اقدام‌های شرکت‌های آب و فاضلاب نام‌گذاری شده است.

روز نخست این هفته با نام “بهره‌وری، مدیریت تقاضا و اقتصاد آب”، روز دوم با نام “زنان، سبک زندگی، آموزه‌های دینی و تغییر رفتار مصرف آب” و سومین روز هفته تحت عنوان “مشارکت مردمی، یاریگری آب محور و توسعه پایدار” نام‌گذاری شده است.

برای روزهای دیگر این هفته عنوان‌های دیگری به ترتیب به نام “صنعت دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی  و استفاده بهینه از آب و پساب”، “رسانه، شفافیت اطلاعات و مطالبه‌گری مصرف بهینه آب”، ” ارزش آب، انرژی و محیط‌زیست در پایداری سرزمین” و “عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و بهره‌وری حداکثری منابع آب شرب” تعیین شده است.

همچنین در این هفته قرار است رزمایش بزرگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با همکاری وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها اجرا شود که در این رزمایش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ها و اقدامات لازم برای کاهش مصرف آب و برق در طول تابستان به‌صورت عملیاتی تمرین می‌شود.