اسامی ادارات پر مصرف از دریچه رسانه‌ها منتشر می‌شود|قطع برق ۸ سازمان پرمصرف
اسامی ادارات پر مصرف از دریچه رسانه‌ها منتشر می‌شود|قطع برق ۸ سازمان پرمصرف
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته مصرف برق کشور به 63 هزار مگاوات رسید که نسبت به روز مشابه در سال گذشته افزایش 4.6 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “مصطفی رجبی مشهدی” با اعلام میزان رشد مصرف برق در مقایسه با سال گذشته، گفت: در مقایسه با سال گذشته که سال بسیار گرمی بود، شاهد رشد بسیار زیادی هستیم و از جمله اقدام‌های اجرایی که در این خصوص صورت گرفته، کنترل میزان مصرف برق دستگاه‌های اجرایی، اداری، موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی است.
وی افزود: تاکنون در تهران بزرگ بیش از 100 دستگاه و موسسه اخطار دریافت کرده، برقشان قطع و تعهد برای کاهش مصرف داده‌اند.
سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت برخی دستگاه‌های دولتی، امروز اسامی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی که مصوبه هیئت وزیران در خصوص الگوی مصرف تعیین شده را رعایت نکرده‌اند از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: طبق مصوبه هیئت وزیران، ادارات موظف هستند در زمان فعالیت 30 درصد و پس از پایان کار تا 60 درصد میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش 30 درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعات کاری روزانه هستند.

همچنین، ادارات باید مصرف خود را پس از پایان ساعات کاری تا 60 درصد نسبت به ساعات مشابه سال قبل کاهش دهند.

در طی روزهای گذشته، ادارات متعددی در شهر تهران که این مصوبه هیئت وزیران را رعایت نکرده و پرمصرف بوده‌اند، با اخطار و قطع برق مواجه شدند که به گفته سخنگوی صنعت برق، این تعداد 100 شرکت و دستگاه را شامل می شود.

اسامی زیر، شرکت‌ها و دستگاه‌های پرمصرفی هستند که امروز به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیئت وزیران و پرمصرفی در زمینه برق، با قطع برق مواجه شده‌اند.

1. مرکز مخابرات استان تهران

2. جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

3. بانک کشاورزی (سرپرستی)

4. سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

5. سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای

6. نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران

7. اتاق بازرگانی و صنایع و معادن

8. ساختمان مرکزی بانک تجارت