رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد/ آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تامین برق تابستان
رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد/ آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تامین برق تابستان
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال برای نخستین بار بیش از 94 هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “ناصر اسکندری” در نشست خبری با تاکید بر اینکه 100 درصد ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی آماده‌ خدمات‌رسانی در روزهای اوج مصرف برق کشور هستند، افزود: براساس آمارهای جهانی بین دو تا پنج درصد نیروگاه‌ها ممکن است در زمان اوج مصرف برق به دلیل حوادث پیش‌بینی نشده دچار خروج اضطراری شوند که با فعالیت‌های انجام شده در فصل تعمیراتی این دوره نرخ خروج اضطراری نیروگاه‌ها نهایتا بیش از سه درصد نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت آماده نیروگاه‌های حرارتی از مرز 51 هزار مگاوات گذشته، ادامه داد: برای فصل تعمیراتی این دوره 650 پروژه تعمیراتی پیش‌بینی شده بود تا تمامی نیروگاه‌های حرارتی کشور آماده تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال باشند.
اسکندری با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، گفت: این نیروگاه‌ها شامل واحدهای گازی، بخاری و سیکل‌ترکیبی هستند که هر ساله در بازه‌های زمانی مشخصی مورد تعمیرات و آماده‌سازی قرار می‌گیرند.
وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار، هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.