روند نزولی بهای نفت در بازار جهانی| نفت برنت در کانال ۱۱۳ دلار
روند نزولی بهای نفت در بازار جهانی| نفت برنت در کانال ۱۱۳ دلار
بهای معاملات نفت برنت با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بهای طلای سیاه در معاملات روز‌های گذشته در بحبوحه نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصاد دنیا و تقاضا برای سوخت، باعث بی‌ثباتی قیمت آن در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه شده‌است و این مهم سبب کاهش قیمت نفت در بازار جهانی شد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد نگرانی درمورد کمبود عرضه نفت در بازار از سایر عوامل پیشی گرفته‌است.

براساس این گزارش نفت روسیه همچنان به‌خاطر تحریم‌های غربی برای بسیاری کشور‌ها غیرقابل‌دسترس است. آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و افزایش تولید اوپک پلاس تا حدی تاثیر کاهش صادرات نفت روسیه را کم کرده است. اما نمی‌توان به ادامه این شرایط امیدوار بود.

طبق این گزارش بهای معاملات نفت برنت با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید در حالی که ابتدا حداکثر یک درصد افزایش پیدا کرده بود. نفت برنت هفته گذشته ۷.۳ درصد کاهش داشت که نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته بود.

بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش یک درصدی در زمان گشایش معاملات، با هفت سنت کاهش، به ۱۰۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۹.۲ درصد ریزش کرده بود که نخستین کاهش هفتگی در هشت هفته گذشته بود.