مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تأمین نیاز آبی 83 روستای دشت آزادگان و همچنین بهره‌مندی حدود 10 هزار نفر از نعمت آب شرب با اجرای پروژه آبرسانی به 14 روستای خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمدرضا کرمی‌نژاد” در حاشیه آئین بهره‌برداری خطوط انتقال و پمپاژ آب از تاسیسات آبرسانی شهید هاشمی به شهدای جهاد و سید الشهدا(ع) با اشاره به آبرسانی ۱۴ روستا از طریق تأسیسات یادشده گفت:در این طرح ۱۸ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به منظور بهره‌مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار معادل 9 هزار و 989 نفر از نعمت آب شرب با کیفیت و پایدار اجرایی شده است.
کرمی‌نژاد با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل آب گفت: یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون آبرسانی شده است.

مصون‌سازی 83 روستای خوزستان در برابر تنش آبی کرخه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای خوزستان با طرح‌های ضربتی و جهادی در حال اجرا است افزود: بخشی از این طرح‌ها مصون‌سازی روستاهای آبگیر رودخانه کرخه در برابر تنش آبی این رودخانه است.
وی با اشاره به اینکه 83 روستای دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه مستقیم از رودخانه کرخه آبگیری می‌شدند و برای تامین آب با مشکل روبرو بودند، اذعان داشت: با اجرای عملیات‌های متفاوت تاکنون تأمین آب 9 روستای سیدالشهداء، 4 روستا مجتمع شهدا جهاد، 44 روستای مجتمع آبرسانی سویده و 19 روستای جنوب هویزه وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند و 7 روستای ارامنه حمیده نیز تا 3 روز دیگر وارد مدار خواهند شد تا طرح آبرسانی به 83 روستای دشت آزادگان تامین و برای همیشه مشکل کمبود آب این روستاها نیز برطرف شود.
کرمی نژاد با تاکید بر اینکه محل تامین آب 83 روستا از کرخه به غدیر تغییر کرده است، افزود: با اجرای این اقدامات علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت 83 روستا، آب مورد نیاز دامها نیز تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان ادامه داد: شبکه‌گذاری و لوله گذاری به طول حدود ۳۰ کیلومتر با کمک بسیج سازندگی، سپاه و سایر پیمانکاران از فروردین ماه امسال آغاز شد و هم‌اکنون این عملیات به پایان رسید و آزمون‌های نهایی از طرح اجرایی در حال انجام است.
کرمی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال گذشته با اتصال محل تامین آب 174 روستا از کارون به غدیر  و در سال جاری با اتصال محل تامین آب 83 روستا از کرخه به غدیر، به یاری خداوند در سال‌های آینده هیچ مشکلی از لحاظ کمبود آب در منطقه نخواهیم داشت.