آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد
آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار بوشهر گفت: آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر اکنون ۸۵ درصد پیشرفت دارد که پیش‌بینی شده فاز نخست آن به میزان ۱۰ هزار مترمکعب در هفته دولت و فاز دوم نیز به میزان ۲۵ هزار مترمکعب پاییز امسال به بهره‌‎برداری برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “احمد محمدی‌‎زاده” در این‌باره اظهار کرد: تجهیزات اجرای مابقی پروژه ۳۵ هزارمکعبی اکنون در کشور در حال ساخت است و یا اینکه وارداتی بوده و در مرحله ترخیص از گمرک بوشهر است.
وی بیان کرد: آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر نیز ۱۰ هزار مترمکعب آن در هفته گذشته وارد مدار شده و مابقی نیز بزودی به بهره‌‎برداری خواهد رسید.
محمدی زاده ادامه داد: آب‌شیرین‌کن یاد شده روند پیشرفت مطلوبی دارد و به دلیل گرفتن آب در ساحل و از عمق کم، پروژه احداث آبگیر در دستور کار قرار دارد که با توجه به کمبود مکان با پیگیری معاون عمرانی مشکل کمبود زمین آن برطرف خواهد شد.
استاندار بوشهر گفت: هزینه شیرین‌سازی آب بسیار بالا است و با توجه به کمبود آب سدها و همچنین کاهش آب چاه‌‎ها باید صرفه‌جویی آب در اولویت جدی هم استانی‌‎ها باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: این استان امسال تابستان سختی به لحاظ کاهش ظرفیت منابع آبی  در پیش دارد چراکه امسال دومین سال پیاپی مواجه با خشکسالی است.
ابوالحسن‌ عالی افزود: به طور تقریبی ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید آب استان بوشهر از لحاظ حجمی تابع منابع آبی زیرزمینی و بارش‌ها است و استفاده از ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها و کاهش هدررفت می تواند تاثیر خشکسالی را کاهش دهد.
وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر حدود ۴۰ هزار مترمکعب است که ۱۰ هزار مترمکعب آن به تازگی از محل آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعب تامین شده است.
عالی افزود: در سایر شهرهای استان از جمله سیراف و وحدتیه آب شیرین‎کن‌هایی در حال اجرا است، همچنین در شهرهایی در حال انعقاد قرارداد است.