وضعيت پايداري شبكه برق امسال با سال گذشته قابل مقايسه نيست/ آخرين وضعيت تامين برق شهركهاي صنعتي
وضعيت پايداري شبكه برق امسال با سال گذشته قابل مقايسه نيست/ آخرين وضعيت تامين برق شهركهاي صنعتي
سخنگوي صنعت برق تصريح كرد: شرايط تامين برق امسال با سال گذشته قابل مقايسه نيست. با اجراي برنامه هاي مديريت مصرف برق در تمامي بخش ها، تابستان امسال را با كم ترين محدوديت پشت سر خواهيم گذاشت كه همكاري مردم در آن نقش به سزايي دارد

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومي، مصطفي رجبي مشهدي مدير عامل شركت مديريت شبكه برق ايران در گفتگو با برنامه صبح بخير ايران با بيان اين كه در سال گذشته محدوديت ها از 29 ارديبهشت ماه آغاز شده بود، گفت: بعد از تابستان سال 1400 وزارت نيرو برنامه مفصلي را براي احداث و تعميرات نيروگاهي تدوين كرد. بر اساس اين برنامه توانستيم تعميرات نيروگاهي و تعميرات شبكه هاي برق كه معمولا به صورت متعارف تا پايان خرداد به طول مي انجامد را پايان ارديبهشت ماه به اتمام برسانيم و ركوردي را در اين زمينه ثبت كنيم.

رجبي مشهدي در خصوص تامين برق صنايع در تابستان ابراز داشت: امسال توافق خوبي با وزارت صمت داشتيم كه بر اساس آن قرار شد صنايع بزرگ تعطيلات خود را به تابستان و روزهاي اوج مصرف موكول كنند تا از اين طريق به ما در امر برق رساني به ساير مشتركان ياري رسانند.

وي ادامه داد: طرح مديريت مصرف صنايع شامل 92 درصد صنايع نمي شود و وضعيت شهرك هاي صنعتي بسيار متفاوت است به طوري كه محدوديت شركت هاي صنعتي تنها يك روز در هفته آن هم با اعلام قبلي است، در صورتي كه در سال گذشته محدوديت شركت هاي صنعتي روزانه انجام مي شد. در واقع امسال برنامه هايي تدوين شده تا واحدهاي صنعتي با كمترين محدوديت به فعاليت خود ادامه دهند.

سخنگوي صنعت برق اظهار داشت: از ديگر اتفاق خوب امسال در صنعت برق، تدوين طرح هاي تشويقي بسيار خوب در بخش خانگي است. مي توان گفت امسال طرح هاي تشويقي 10 برابر سال گذشته است. بر اساس اين طرح به ازاي هر كيلووات ساعت كاهش مصرف 500 تومان پاداش تخصيص داده شود. اگر شهروندي در مناطق عادي كشور مانند تهران و شيراز كه منطقه عادي محسوب مي شود، 300 كيلووات ساعتي كه ميزان مصرف آن مشخص شده را به 250 كيلووات ساعت كاهش دهد قبض آنها رايگان مي شود و با بيش از اين ميزان صرفه جويي  پاداش  هم دريافت خواهد كرد.

رجبي مشهدي در پايان گفت: اين هفته روزهاي گرمي را تجربه خواهيم كرد به طوري كه دماي هوا در خوزستان به بالا 50 درجه خواهد رسيد. لذا لازم است هموطنان عزيز با ادامه همكاري خوبي كه تا كنون با صنعت برق داشته اند، با خاموشي حتي يك چراغ اضافه و عدم استفاده از وسايل پر مصرف برقي در ساعات اوج مصرف (13 تا 17) در تامين برق پايدار همه مشتركان به خصوص مشتركان مناطق گرمسير به ما ياري رسانند.