نفتکش ایرانی ونزوئلا در آستانه حمل نخستین محموله
نفتکش ایرانی ونزوئلا در آستانه حمل نخستین محموله
رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، نفتکشی که ایران برای ونزوئلا ساخته است، قرار است ماه آینده با یک محموله فرآورده‌های سوختی در نخستین سفر دریایی خود، به ونزوئلا برود.

به گزارش«نبض انرژی» سه منبع آگاه به رویترز گفتند، نفتکشی که توسط یک کارخانه کشتی سازی در ایران برای کشور ونزوئلا ساخته شده است، قرار است ماه آینده با یک محموله فرآورده‌های سوختی، ایران را به مقصد ونزوئلا ترک کند.

یکی از این 3 منبع آگاه گفت، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) در نظر دارد تا به محض تکمیل آزمایش‌های قابلیت دریایی این نفتکش، خدمه خود را به بوشهر اعزام کند تا هدایت آن را بر عهده بگیرند.

یک منبع آگاه دیگر گفت، مدیران اجرایی این شرکت ونزوئلایی همچنین در حال آماده سازی یک قرارداد تهاتری برای یک محموله فرآورده‌های نفتی از ایران هستند که 35 روز دیگر آغاز می‌شود.

ساخت این نفتکش جدید، جدیدترین نشانه از همکاری رو به رشد در زمینه انرژی میان ایران و ونزوئلاست؛ دو کشوری که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

نفتکش افرامکس «یوراکو» دومین کشتی ساخته شده توسط شرکت صنعتی دریایی ایران موسوم به «صدرا» برای ونزوئلاست و 2 فروند دیگر نیز در حال آماده سازی است.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که اوایل این هفته به تهران سفر کرده بود، در مراسم تحویل رسمی این نفتکش حضور داشت.

منبع: فارس