چالش ناترازی برق در فصل تابستان/ صنایع به مدیریت مصرف کمک کنند
چالش ناترازی برق در فصل تابستان/ صنایع به مدیریت مصرف کمک کنند
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که انتظار می‌رود صنایع در مدیریت مصرف برق به کمک دولت بیایند، تاکید کرد: صنایع وضعیت موجود را درک می‌کنند و اگر برخی مسائل حل شود، همکاری بیشتری خواهند داشت.

به گزارش«نبض انرژی» علی اصغر خانی، با اشاره به اینکه صنایع در تابستان آتی برای مدیریت مصارف خود چه اقداماتی را باید انجام دهند، بیان کرد: واقعیت این است که ما در فصل گرم سال و در زمان پیک مصرف برای تامین برق با مشکل مواجه هستیم و با ناترازی موجود نمی‌توان برق مورد نیاز کشور در همه بخش‌ها را در این فصل تامین کرد.

وی گفت: هر ساله در فصل تابستان مصرف برق بسیار بالا می‌رود و اولویت با تامین برق خانگی است. اگرچه تامین برق منازل مردم باید در اولویت اول باشد، اما از سوی دیگر نباید به صنایع نیز فشار مضاعف وارد شود.

وی ادامه داد: گلایه مندی که اکنون در بحث مدیریت مصرف برق وجود دارد این است که در توزیع برق عدم توازن وجود دارد. مردم و صنایع معتقد هستند که در مراکز استان‌ها میزان مصرف به مراتب بالاتر بوده اما در برخی از شهرستان‌ها که وسعت آنها بعضا از مراکز استان‌ها نیز بیشتر است، برق کم‌تری توزیع می شود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید این فشار به طور مساوی تقسیم شود. نباید برخی از صنایع در مراکز استان‌ها بیشترین برق را مصرف کنند، اما صنایعی که در شهرستان‌ها هستند با اعمال محدودیت‌ها فشار را تحمل کنند.

وی تاکید کرد: صنایع نیز باید وضعیت موجود را درک و در مدیریت مصرف برق به کمک دولت بیایند. فکر می‌کنم اگر توزیع عادلانه برق را در حوزه صنعت اجرایی کنیم، خود صنعت نیز در مدیریت مصرف همراهی خواهد کرد.

منبع: ایلنا