گاز به پایانه مرزی مهران و موکب‌ها رسید/ آمادگی شرکت گاز برای برگزاری آیین اربعین
گاز به پایانه مرزی مهران و موکب‌ها رسید/ آمادگی شرکت گاز برای برگزاری آیین اربعین
سرپرست شرکت گاز استان ایلام اعلام کرد که عملیات اجرایی گازرسانی به پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران تکمیل شده و برای آیین اربعین آماده گازرسانی به موکب‌­ها است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمود کشاورز در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان مهران گفت: تأسیسات گاز در مهران و نقاط مرزی آماده هستند و در صورت نیاز،کار گازرسانی به موکب‌ها انجام می‌شود و این مجموعه آمادگی لازم برای گازرسانی به موکب‌های موقت را نیز دارد. از پارسال تاکنون هم پنج موکب ثابت در نقطه صفر مرزی گازرسانی شده است.

وی افزود: همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و خدمات‌دهی به زائران عتبات عالیات، همه موکب‌های ثابت و سیار جدید مستقر در این پایانه مرزی گازرسانی‌ خواهند شد.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه برای گازرسانی به موکب‌های مستقر در پایانه مرزی ۶ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و یک ایستگاه تی‌بی‌اس نصب شده‌ است، ادامه داد: برای گازرسانی به این موکب‌ها ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است.

کشاورز همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷ هزار متر شبکه توزیع گاز در سطح شهرستان مهران اجرا شده است، اظهار کرد: گازرسانی به یادمان شهدای قلاویزان، موکب‌ها و پاسگاه‌ها در نقطه صفر مرزی شهرستان مهران بوده است؛ گاز به پنج پاسگاه مرزی در مهران رسید که این پاسگاه‌ها در مناطق بهرام‌آباد، پایانه مرزی، فرخ‌آباد و منطقه آزاد هستند.

علی‌عباس شفیعی، فرماندار شهرستان مهران نیز در این دیدار گفت: شهرستان مرزی مهران یکی از مناطق سبز گازرسانی است که بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی آن از گاز طبیعی بهره‌مندند.

وی افزود: به یقین امسال در ایام اربعین شاهد افزایش چند برابری ورود و خروج زوار از مرز مهران هستیم که انتظار می‌رود شرکت گاز استان زیرساخت‌های گاز در نقاط مرزی را مانند سال‌های گذشته فراهم کند تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

فرماندار شهرستان مهران از تلاش شرکت گاز استان برای ایجاد تأسیسات گازی در این مناطق قدردانی کرد و ادامه داد: شرکت گاز استان یکی از دستگاه‌های پیشرو برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به زائران اربعین بوده است.