ظرفیت آب‌شیرین‌کن درگهان به ۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد
ظرفیت آب‌شیرین‌کن درگهان به ۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: ظرفیت فعلی شیرین‌سازی سایت درگهان 3000 متر مکعب در شبانه روز است که با اقدامات در حال انجام، هفته آینده ظرفیت این سایت به 5000 متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از وزارت نیرو، “عبدالحمید حمزه‌پور” در نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت آبی جزیره قشم افزود: برای رفع نیازهای آبی این شهرستان پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است که هم‌افزایی این دو مجموعه باعث تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی خواهد شد.

وی با قدردانی از نگاه مثبت مدیرعامل منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه‌های آبرسانی افزود: آبفا احداث سه سایت نمک‌زدایی جدید در سلخ، تورگان و باسعید، با مشارکت بخش خصوصی در جزیره قشم با هدف افزایش ظرفیت تامین آب جزیره در دستور کار قرار داده که با موافقت مدیرعامل منطقه آزاد قشم روند واگذاری زمین تسهیل و عملیات احداث سایت‌ها آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل آبفا، سه سایت جدید نمک‌زدایی در قشم پیش‌بینی شده است که مشکل زمین آن با همکاری منطقه آزاد مرتفع و روند احداث سه سایت هر کدام به ظرفیت چهار هزار متر مکعب در شبانه‌روز آغاز خواهد شد.

حمزه‌پور ادامه داد: با وارد مدار شدن این سه سایت با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز، آب مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر را بهبود داده و میزان بهره‌مندی از آب شرب پایدار را در این جزیره افزایش می‌دهد.

وی در ادامه به دیگر تصمیم مهم که بر ظرفیت تامین آب جزیره تاثیر خواهد گذاشت اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی شیرین‌سازی سایت درگهان سه هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که با اقدامات در حال انجام، هفته آینده ظرفیت این سایت به پنج هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا، اعتبار هزینه شده برای نوسازى و ارتقاء تأسیسات آب‌شیرین‌کن درگهان را ٢٥٠ میلیارد ریال عنوان کرد که آب تولیدی آن با قیمت تضمینی از سرمایه‌گذار خریداری و تأمین کننده نیاز درگهان، هلر، سایت مسکن مهر قشم و شهرک نیروی دریایی سپاه است.