قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس رکورد زد
قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس رکورد زد
بر اساس گزارش موسسه RAC انگلیس، قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از بلومبرگ، موسسه RAC انگلیس که در زمینه ارائه خدمات خودرویی جاده‌ای فعالیت می‌کند، اعلام کرد: قیمت سوخت در این کشور به رکورد جدیدی رسیده است.

قیمت گازوئیل در انگلیس به 190 پنس به ازای هر لیتر رسیده و قیمت بنزین در این کشور هم اکنون 185 پنس در ازای هر لیتر است. با این حساب موسسه RAC گفته که پر کردن یک باک 55 لیتری برای رانندگان در صورت استفاده از گازوئیل 105 پوند معادل 128 دلار یا به عبارتی حدود 4 میلیون تومان آب می‌خورد و قیمت پر کردن یک باک بنزین نیز 101 پوند معادل 124 دلار است.

سایمون ویلیامز، سخنگوی این موسسه طی بیانیه‌ای گفته که میزان و سرعت افزایش قیمت‌ها در انگلیس به شدت بالاست و به شکلی باورنکردنی دولت انگلیس به ازای پر کردن هر باک بنزین 46 پوند معادل 56 دلار برابر با حدود یک میلیون و 700 هزار تومان مالیات دریافت می‌کند.

افزایش قیمت سوخت در انگلیس دو علت عمده دارد؛ یکی تلاش دولت این کشور برای مستقل شدن از واردات حامل‌های انرژی از روسیه و دیگری افزایش قیمت نفت در بازار جهانی.

البته فقط مردم انگلیس نیستند که به شدت تحت تاثیر افزایش قیمت سوخت قرار گرفته‌اند؛ چراکه قیمت این حامل‌های انرژی در آمریکا و به طور کلی در اتحادیه اروپا هم به میزان قابل توجهی بالا رفته است. اعمال تحریم‌ها علیه روسیه نیز مزید برعلت افزایش قیمت سوخت در این کشور شده است.

انجمن‌های رانندگان در آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تا اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای کمک به حل افزایش قیمت سوخت در دستورکار قرار دهند. دولت انگلیس عوارض هر لیتر سوخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 5 پنس کاهش داده، اما رانندگان می‌گویند این کاهش قیمت موثر نبوده است.

منبع: فارس