مشترکان کم مصرف برق در بخش صنایع پاداش می‌گیرند
مشترکان کم مصرف برق در بخش صنایع پاداش می‌گیرند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ارائه طرح های تشویقی به مشترکان بخش صنایع در استان خبر داد و افزود: درصورت مصرف بهینه برق توسط مشترکان بخش صنایع در پیک بار، حدود 9 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه شروع فصل گرما میزان مصرف انرژی برق را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، گفت: در همین راستا وزات نیرو امسال با اتخاذ برنامه‌های تشویقی محور در نظر دارد تا مصرف برق را در بخش خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی متناسب با تعاریف انجام شده کاهش دهند.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، طرح ذخیره عملیاتی برق است که به منظور کنترل هوشمند و هدف‌دار بار شبکه سراسری در مواقع مورد نیاز شبکه اجرا می‌شود که در این طرح واحدهای صنعتی با قدرت بیش از 200 کیلووات که بتوانند از ساعات 12 الی 22 در صورت نیاز به شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در زمینه کاهش بار کمک کنند، پاداش تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: طرح مدیریت بار برنامه‌ریزی شده نیز یکی دیگر از برنامه‌های عملیاتی بخش صنایع است که طی آن اگر مشترکان بخش صنعتی تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به حداقل 5 روز کاری موکول کنند و میزان مصرف برق در ساعات اوج بار را کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند.
​لهونیان اظهار داشت: سومین طرح تشویقی مشترکان بخش صنایع جابه‌جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته در بازه زمانی اول خرداد تا پایان مردادماه و به مدت 4 روز است به گونه‌ای که حداقل میزان قدرت کاهش یافته برابر با 70 درصد دیماند مصرفی سال قبل باشد.
وی با اشاره به اینکه در صورتی‌ که مشترکان بخش صنعتی ساعات کاری خود را (حداقل 5 روزکاری) از ساعت 6 صبح الی 13 ظهر تعیین کنند و حداقل 80 درصد کاهش بار داشته باشند مشمول پاداش می شوند، گفت: چنانچه مشترک بخش صنایع در ساعات اوج مصرف، یعنی از ساعت 13 الی 17 دیماند مصرف خود را کاهش دهد متناسب با کاهش بار و مدت زمان آن پاداش دریافت می‌کند.
لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع 3 هزار و 190 مشترک بخش صنعت در استان کردستان فعالیت دارند، افزود: پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بار در واحدهای صنعتی حدود 9 مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شود.
وی در پایان اظهارداشت: با هدف مدیریت بار استان، در همه بخش‌ها تدابیری اتخاذ شده که در بخش صنایع، فعالیت کاری شهرک‌های صنعتی استان به صورت چرخشی در یک روز کاری به روزهای جمعه موکول می‌شود تا شبکه توزیع برق حتی در شرایط پیک مصرف در مراکز حیاتی و حساس همچون مراکز بهداشتی درمانی، دکل‌های مخابراتی و غیره به صورت پایدار حفظ شود.