سازمان بنادر و دریانوردی خلیج گرگان را لایروبی می‌کند
سازمان بنادر و دریانوردی خلیج گرگان را لایروبی می‌کند
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست گفت: مطابق با وظایف تعیین شده در طرح جامع پنج ساله برای احیای خلیج گرگان، اجرای عملیات لایروبی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مجتبی ذوالجودی در خصوص اجرای عملیات لایروبی یا همان طرح تسهیل ارتباط آب بین دریا و خلیج گرگان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهوری همچنین مصوبه سومین‌و‌چهارمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور در خصوص طرح جامع پنج ساله (1399-1403) احیای مجموعه تالاب‌های میانکاله و خلیج گرگان، در راستای رفع چالش‌های تالاب میانکاله و خلیج گرگان, دستگاه‌های مسئول انجام پروژه‌های طرح جامع برای هر اقدام مشخص و وظیفه‌مند انجام تکالیف خود هستند.

وی افزود: مطالعات سناریوهای ممکن و برتر و ارائه طرح اجرایی برای تسهیل ارتباط بین دریا و خلیج گرگان بر همین مبنا را به عهده پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی گذاشت که با کمک بعضی دانشگاه‌های کشور مطالعات انجام گرفته است. با تأیید نتایج مطالعات در ستاد، انجام لایروبی خلیج گرگان بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی (وزارت راه و شهرسازی) است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بر مبنای مصوبات سفر رئیس جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست هم همکاری را در این خصوص انجام خواهد داد و به‌طور مستمر از طریق مکاتبات، برگزاری جلسات ذیل ستاد ملی و دریافت گزارش پیشرفت کار این طرح در ستاد ملی تالاب‌ها، از طریق ادارات کل استانی بر روند اجرای طرح نظارت می‌کند.