تولید سالانه ال‌ان‌جی در عمان به رکورد ۱۰.۶ میلیون تن رسید
تولید سالانه ال‌ان‌جی در عمان به رکورد ۱۰.۶ میلیون تن رسید
خبرگزاری عمان در گزارشی اعلام کرد که تولید سالانه گاز طبیعی مایع (LNG) در این کشور با ۴ درصد افزایش به رکورد ۱۰.۶ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از نشنال نیوز، خبرگزاری عمان روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که تولید گاز طبیعی مایع (LNG)  در این کشور در سال 2021 با 4 درصد افزایش به رکورد 10.6 میلیون تن رسیده است و انتظار می رود پس از تکمیل پروژه‌های تولیدی به 11 میلیون تن در سال برسد.

در این گزارش آمده است که صنعت ال‌ان‌جی در سال گذشته میلادی حدود 2.87 میلیارد دلار درآمد برای دولت این کشور سلطان نشین فراهم کرد.

انتظار می‌رود تولید LNG عمان باز هم افزایش یابد چرا که شرکت عمان ال‌ان‌جی که تحت حمایت دولت است، برنامه‌های خود را برای افزایش ظرفیت به 11.4 میلیون تن در سال در سال 2022 با کاهش گلوگاه‌ها در کارخانه مایع سازی خود در جنوب مسقط اعلام کرده است.

خبرگزاری عمان در گزارش خود نوشت: در طول سال 2021، شرکت عمان ال‌ان‌جی در اجرای چندین پروژه استراتژیک که در حال تکمیل برای افزایش بهره وری هستند، مانند پروژه نوسازی نیروگاه… و پروژه انرژی مدرن که از فناوری موتورهای گازی برای افزایش بهره وری استفاده می کند، به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرد.

ال‌ان‌جی یک گاز طبیعی است که وقتی تا دمای منفی 162 درجه سانتیگراد سرد شود به مایعی بی رنگ و غیر سمی تبدیل می شود. فرآیند خنک‌سازی حجم گاز را کاهش می‌دهد و حمل و نگهداری آن را آسان می‌کند.

می توان از آن برای پخت و پز و گرمایش، به عنوان سوخت وسایل نقلیه تجاری، تولید برق، و برای تولید محصولاتی مانند کود، رنگ و دارو استفاده کرد.

انتظار می‌رود که تقاضا برای ال‌ان‌جی در سال جاری میلادی افزایش یابد چرا که کشورهای اروپایی پس از ممنوعیت واردات انرژی از روسیه به دلیل جنگ اوکراین، به دنبال منابع جایگزین این گاز هستند.

منبع: تسنیم