ترانس 160 مگاولت آمپری پست برق هفت‌تپه خوزستان تعویض شد
ترانس 160 مگاولت آمپری پست برق هفت‌تپه خوزستان تعویض شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعویض ترانس دوم پست برق انتقال و فوق توزیع هفت‌تپه به ظرفیت 160 مگاولت آمپر خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمود دشت‌بزرگ” اظهار کرد: عملیات تعویض ترانس دوم پست 230 به 132 کیلوولت هفت‌تپه اصلی با ظرفیت 160 مگاولت آمپر یه پایان رسید و برق‌دار شد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه 350 میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این ترانس برق مشترکان جدید منطقه از جمله شرکت‌های پاک‌چوب و آران‌رخ تامین خواهد شد و باعث افزایش ضریب اطمینان، بهبود و پایداری شبکه برق در منطقه‌ می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در فروردین سال جاری نیز ترانس اول این پست با ظرفیت 160 مگاولت آمپر و همین ارزش سرمایه‌گذاری تعویض شده بود.
دشت‌بزرگ بیان کرد: با تعویض دو ترانس پست 230 به 132 کیلوولت هفت‌تپه و 40 مگاولت ظرفیت موبیل نصب شده در این پست، ظرفیت پست هفت‌تپه به 360 مگاولت آمپر رسیده است.
وی اظهار کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق 815 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در شبکه انتقال و فوق‌توزیع دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.