برج خنک‌کن کمکی نیروگاه شازند به‌زودی افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین نیروگاه توسط دانش‌بنیان‌ها
برج خنک‌کن کمکی نیروگاه شازند به‌زودی افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین نیروگاه توسط دانش‌بنیان‌ها
معاون وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه شازند: معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه پروژه احداث سیستم برج خنک‌کن کمکی واحد 4 این نیروگاه با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان در حال ساخت است، گفت: این پروژه با یک‌سوم هزینه خرید تجهیزات خارجی برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “همایون حایری” صبح امروز در جریان بازدید از نیروگاه شازند با اشاره به برنامه صنعت برق برای راه‌اندازی بخش سیکل‌ترکیبی در نیروگاه شازند اراک، گفت: با راه‌اندازی این مجموعه مشکلات مازوت‌سوزی و تامین برق این مجموعه تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
حایری با اشاره به اینکه این نیروگاه در منطقه حساسی از کریدور برق شمال- جنوب و خط تبادلی انرژی الکتریکی قرار دارد، ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم بخش سیکل‌ترکیبی نیروگاه شازند را راه‌اندازی کرده و در مدت زمان کمتر از دو سال بتوانیم این نیروگاه را داخل مدار بیاوریم.
وی درخصوص مازوت‌سوزی نیروگاه شازند، گفت: نیروگاه نیز علاقه‌ای به مازوت‌سوزی ندارد، اما در طول سال زمانی که مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند، طبیعتا این مجموعه نیز برای دوره‌ای ناچار به استفاده از مازوت برای تولید برق مورد نیاز مشترکان است.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه سیستم پایش آنلاین نیروگاه شازند به زودی با همکاری دانشگاه مالک اشتر توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: همچنین پروژه احداث سیستم برج خنک‌کن کمکی واحد چهار نیروگاه شازند توسط شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک دانشگاه صنعتی شریف موجب افزایش 28 مگاواتی توان تولید برق این واحد شده است.
حایری با تاکید بر اینکه این پروژه با یک‌سوم هزینه خرید تجهیزات خارجی برای اولین بار در کشور اجرا شده است، افزود: پروژه احداث برج خنک‌کن کمکی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان در مدت زمان دو سال توسط شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی به سرانجام رسیده است که با بهره‌برداری از آن شاهد ثمره این طرح در پیک تابستان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: همچنین پروژه دانش‌بنیان ارتقای سیستم تحریک واحد یک نیروگاه شازند نیز با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در مدت زمان تعمیرات اساسی این واحد انجام شده است که اجرای این طرح موجب افزایش پایداری نیروگاه شده است.