2 واحد نیروگاه شهیدسلیمی نكا وارد مدار تولید شد
2 واحد نیروگاه شهیدسلیمی نكا وارد مدار تولید شد
2 واحد نیروگاه شهیدسلیمی نكا پس از انجام تعمیرات به شبکه سراسری برق كشور پیوست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “عبدارضا محمودی رستمی” مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نكا عنوان کرد: تعمیرات واحد بخار بلوك سیكل ­ترکیبی این نیروگاه با ظرفیت 160 مگاوات، اولین تعمیرات اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی از زمان راه‌اندازی اولیه در سال 1385 بود که توسط شركت تعمیرات نیروگاهی ایران و با نظارت شركت مدیریت تولید برق نكا انجام شد و بعد از 168 روز تلاش شبانه‌­روزی به مدار تولید بازگشت.
محمودی رستمی افزود: در این تعمیرات فعالیت­‌های مهمی از جمله تعمیرات اساسی توربو ژنراتور، ترانس­‌ها، الکتروموتورها، پمپ­‌های آب دریا، كندانسیت پمپ­‌ها، فیدپمپ­‌ها، تصفیه‌خانه شیمی و تمامی تاسیسات جانبی در سه‌بخش مكانیك، الكتریك و ابزاردقیق انجام شده است.
بلوك سیكل تركیبی نیروگاه شهیدسلیمی نكا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هركدام 137.6 مگاوات، یك واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات و دو واحد توربین انبساطی به ظرفیت هر كدام 9.4 مگاوات است.
“سیدابوالقاسم محمدی” مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه بخار شهیدسلیمی نكا نیز عنوان کرد: درپی افزایش نشتی آب در بویلر واحد 3 بخار این نیروگاه با ظرفیت 440 مگاوات و با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق كشور، این واحد به منظور بررسی و رفع اشكال از مدار تولید خارج شد.
محمدی افزود: با توجه به نیاز شبکه برق كشور، همکاران فعالیت‌های تعمیراتی مورد نیاز را در كوتاه­‌ترین زمان ممكن و در دمای 55 درجه محیط کار، به سرعت آغاز كردند و این واحد پس از 40 ساعت تلاش مداوم به مدار تولید پیوست.
نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه­‌های کشور، بیش از 4 درصد برق كشور را تامین می‌کند.