افزایش ۱۵۰ درصدی تولید اتان در پالایشگاه گاز ایلام
افزایش ۱۵۰ درصدی تولید اتان در پالایشگاه گاز ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۱۵۰ درصدی تولید گاز اتان و ۸۳ درصد افزایش گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه پارسال در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام از اقدام‌های انجام‌شده این واحد صنعتی در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و افزود: در شرایط کنونی، بحث انرژی پاشنه آشیل جهان شده و در کنار آن با توجه به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه تهدیدهای روزانه آمریکا و رژیم صهیونستی باید هر روز هوشیارتر از پیش باشیم و همه راه‌هایی زا که برای ضربه زدن به زیرساخت‌ها وجود دارد شناسایی کنیم و برای آنها برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از طرح‌های سنتی به سوی طرح‌های دانش‌محور حرکت کنیم، اظهار کرد: طرح‌ها باید طوری باشد که به‌صورت جامع، همه عوامل پدافند عامل و غیرعامل در آن دیده شود و در این باره طرح مبنا در حال تهیه و ابلاغ است که لایه‌های ایمنی، امنیتی و دفاعی دارد.

معاون انرژی پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید از تجربه‌های پالایشگاه گاز ایلام در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره برد، یادآور شد: این پالایشگاه در حوزه پدافند غیرعامل اقدام‌های قابل توجهی انجام داده و نیاز است این اقدام‌ها و تجارب در سطح شرکت ملی گاز ایران و دیگر شرکت‌های صنعتی ارائه شود.

افزایش ۱۵۰ درصدی تولید اتان در پالایشگاه گاز ایلام

روح‌الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز از رشد محصولات تولیدی در چند سال گذشته و دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته تولید گاز اتان ۱۵۰ درصد و گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۳ درصد افزایش یافته که این مهم همسو با تحقق نامگذاری چند سال اخیر از سوی رهبر انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام تنها تأمین‌کننده گاز در غرب کشور و خوراک پتروشیمی ایلام است و اهمیت راهبردی دارد، افزود: با وجود رشد و پایداری تولید، بیش از ۵ میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه داشته‌ایم که این نشان از رعایت قوانین و مقررات ایمنی و پدافند غیرعامل بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: انجام مطالعه‌های مفهومی و پایه‌ای پدافند غیرعامل این شرکت و دریافت تأییدیه از سازمان پدافند غیرعامل کشور، انجام پروژه‌های تهیه، تدوین و استقرار سیستم مدیریت شرایط اضطراری و بحران، انجام پروژه شبیه‌سازی حوادث فرآیندی و پروژه پژوهشی ارزیابی آسیب‌پذیری امنیتی از اقدام‌های پالایشگاه ایلام در حوزه پدافندغیرعامل و امنیت سایبری بوده است.

نوریان تأکید کرد: رزمایش‌های سطح ۲ و ۳ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای کسب آمادگی واحدهای درون سازمان و هماهنگی بیشتر با واحدهای بیرون سازمان به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیاده‌سازی سیستم مدیریت رویدادها و حوادث امنیتی، راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت و پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه صنعتی در پالایشگاه گاز ایلام از اقدام‌های شاخص در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به اهمیت صیانت از دارایی‌های سایبری و ارتقای سطح امنیت سیستم‌ها و شبکه‌های صنعتی در این شرکت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم مدیریت رویدادها و حوادث امنیتی در حوزه شبکه صنعتی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه بوده است.