نخستین واحد نیروگاه مهتاب کویر به بهره‌برداری رسید
نخستین واحد نیروگاه مهتاب کویر به بهره‌برداری رسید
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر (زرند کرمان) به ظرفیت 162 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمود صادقی” با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دومین واحد گازی نیروگاه نیز به زودی وارد مدار تولید خواهد شد، ادامه داد: راه‌اندازی این نیروگاه در تامین برق خط سراسری جنوب‌شرقی کشور در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بسیار ارزشمند است و نقش بسزایی در جبران کسری برق دارد.
صادقی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.
این گزارش می‌افزاید، نیروگاه مهتاب کویر در کیلومتر ۲۰ شهر زرند در مجاورت روستای علی آباد استان کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.