آمادگی تامین ۱۵ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق‌آبی در زمان اوج مصرف
آمادگی تامین ۱۵ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق‌آبی در زمان اوج مصرف
معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از برنامه‌ریزی برای تامین ۱۵ میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در زمان اوج مصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”احمد کاووسی نژاد” گفت: ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور ۱۲ هزار مگاوات است و با توجه به این توان، نیروگاه‌های برق‌آبی حدود ۱۵ درصد کل ظرفیت تولید برق کشور را تولید می‌کنند.

وی گفت: امسال با پدیده خشکسالی در ارتباط با ظرفیت مخازن سدها رو به رو هستیم، اما خوشبختانه با تدابیری که از قبل اندیشیده شده است و با مدیریت مخازن سدها، ان‌شاءالله تولید بهینه برق در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی حسب نیاز شبکه برق کشور انجام می‌شود.

کاووسی نژاد ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت بتوانیم امسال به شبکه برق کمک کنیم و از اول سال تا الان با توجه به مدیریتی که انجام شده ۳ میلیون مگاوات ساعت را توانستیم تولید کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق نیز افزود: ما در روز 17 خرداد ماه رکورد 59 هزار و 997 مگاوات مصرف برق را داشتیم که نسبت به روز مشابه در سال گذشته حدود 4.5 درصد رشد مصرف را نشان می‌دهد که رشد قابل توجهی است.

وی افزود: ما به طور خاص در فصل تابستان حدود 27 هزار مگاوات مصرف را در بخش استفاده از وسایل سرمایشی داریم.