هیئت نفتی نیجریه‌ای نخستین مهمان خارجی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز
هیئت نفتی نیجریه‌ای نخستین مهمان خارجی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز
در جریان حضور هیئت نیجریایی برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران – نیجریه، هیئتی از این کشور از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، فستوس آجایی و اونومیتا یوتانگ، نمایندگان وزارت نفت نیجریه از بالاترین سطح کمیسیون مشترک ایران – نیجریه روز پنجشنبه (۱۹ خردادماه) با حضور در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با محمداسماعیل کفایتی، رئیس و محمد صابر کرم‌بیگی، معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست قابلیت‌های ایران برای آموزش، تبادل دانشجو و انتقال فناوری برای طرف نیجریه‌ای تشریح شد، همچنین هیئت نیجریه‌ای بعضی از نیازهای خود درباره صنعت پالایش و پتروشیمی را توضیح دادند.

در این دیدار دو طرف بر توسعه مناسبات ذیل سند تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای اخیر در کمیسیون روی مفاد آن بحث و تبادل‌نظر شده است، تأکید کردند.

یکی از بندهای مهم این تفاهم‌نامه آموزش و موضوع انتقال فناوری بود که پارک تمایل دارد آن را از طریق معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با طرف نیجریه‌ای دنبال کند.

نیجریه ظرفیت‌های خیره‌کننده‌ای در صنایع پایین‌دستی پالایشگاهی و پتروشیمی برای توسعه دارد، زیرا تعداد مجتمع‌های نیجریه در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی انگشت‌شمار است.

در ادامه هیئت نیجریایی به همراه معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، از مرکز تحقیق و توسعه شرکت نفت و گاز سرو بازدید کردند و در جریان ظرفیت‌های تولید کاتالیست در ایران قرار گرفتند و خواستار تأسیس شعب ایرانی این شرکت‌ها در نیجریه شدند.

هیئت نیجریایی بازدیدی از شرکت اندیشه‌سازان سلامت پارسیان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فدکو که عضو پارک فناوری و نوآوری و فناوری نفت و گاز است، انجام داد.

بر اساس این گزارش، با توجه به ظرفیت‌های موجود برای توسعه در کشور نیجریه، این دیدار می‌تواند زمینه‌ای برای آموزش، انتقال فناوری و تبادل دانشجو باشد و در آینده بتوان زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت نفت را در خارج از مرزهای کشور دنبال کرد.

هیئت نیجریایی نخستین مهمان خارجی پارک فناوری و نوآوری از زمان تأسیس بوده‌ است، همچنین برزو قنبری، مدیر تأمین کالا و ساخت داخل شرکت ملی نفت ایران دیگر مهمان پارک در این دیدار بود.