هدف اصلی از قطعنامه شورای حکام فراهم کردن بازگشت طرفین برجام به میز مذاکرات است
هدف اصلی از قطعنامه شورای حکام فراهم کردن بازگشت طرفین برجام به میز مذاکرات است
آژانس بین المللی انرژی اتمی در سایت رسمی خود مدعی شد که قطعنامه شورای حکام تنها از ایران می‌خواهد که ارائه همکاری خود با آژانس را به صورت کامل و شفاف داشته باشد و هدف اصلی آن فراهم کردن بازگشت طرفین برجام به میز مذاکرات است.

به گزارش «نبض انرژی»,همچنین آژانس اعلام داشته که آمادگی کامل را دارد تا با ایران برای حل مسائل، همکاری لازم را داشته باشد و در صورت ارائه توضیحات از سوی ایران در مورد برخی از دغدغه ها، خیلی از مسائل حل شود.

اما طرف ایرانی با این اعلام که همیشه پایبند به اصول و همکاری با آژانس بوده و خواهد بود، یادآور شد که آژانس انرژی اتمی تحت جوسازی‌های رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی همکاری خود با ایران را زیر سئوال برده است.

این در حالیست که سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته توقف فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران را رسانه‌ای کرد و گفت: تصمیم گرفته شد بخشی از همکاری‌ها که جزو تعهدات ما نبود و مبنای حسن‌نیت داشت، مثل ضبط برخی فعالیت‌ها توسط دوربین‌ها و دستگاه سنجش غنای بر خط یا فلومتر، فعالیت‌هایشان قطع شود

کمالوندی گفت:اقدامات دیگری هم در نظر است و امیدواریم آن‌ها به خودشان بیایند و جواب همکاری ایران را با همکاری بدهند. نمی‌شود ایران همکاری داشته باشد ولی آن‌ها رفتار نامناسبی از خودشان نشان دهند.

در پی صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که پاسخ ایران به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قاطع و متناسب خواهد بود.