وزارت نیرو برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کمر همت بسته است
وزارت نیرو برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کمر همت بسته است
وزارت نیرو برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کمر همت بسته است معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وزارت نیرو برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کمر همت بسته است.

به گزارش«نبض انرژی»“محمد جوانبخت” صبح امروز در حاشیه بازدید از سامانه خط انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد گیوی استان اردبیل که به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: وزارت نیرو در حال حاضر بیش از ۶۰۰ طرح نیمه تمام در سطح کشور دارد که اقدامات مهمی برای تکمیل این طرح‌ها انجام داده است.
وی تصریح کرد: طرح سد و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب گیوی نیز جزو طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است که در دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
جوانبخت اظهار داشت: برای تامین منابع مالی طرح سد و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب گیوی از مسیرهای مختلف بودجه‌ای استفاده می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن طرح را به نتیجه برسانیم و تقدیم مردم منطقه نماییم.
“علی نیکزاد” نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: وزارت نیرو برای تکمیل کارهای باقیمانده طرح سد و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب گیوی همت بیشتری کند و ما هم برای هرگونه کمک آماده ایم.
نیکزاد افزود: تکمیل کارهای باقیمانده سد، سامانه خط انتقال آب و اتمام ۱۲۰۰ هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی جزو برنامه‌های اصلی بخش آب استان در دو سال آینده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی گفت: این شبکه در قالب دو رشته تونل به‌طول ۱۳۷۷ متر و اجرای سامانه خط انتقال به‌طول ۷.۴ کیلومتر در حال احداث است.
“علی حیدری اُناری” سطح اراضی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی را بالغ بر ۳ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: لوله گذاری شبکه اصلی این طرح بالغ بر ۶۱ کیلومتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه سخت‌ترین مرحله این طرح حفر دو رشته تونل به‌طول ۱.۵ کیلومتر است، تصریح کرد: از این مقدار در عرض چند ماه اخیر بالغ بر ۶۰۰ متر حفاری شده و برای اتمام بقیه کار تا چند ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.
حیدری اُناری عنوان کرد: طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب گیوی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل طرح بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.