رشد تولید ۱۱۱ درصدی پتروشیمی بندرامام
رشد تولید ۱۱۱ درصدی پتروشیمی بندرامام
پتروشیمی بندرامام در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان از ابتدای فروردین امسال تاکنون بیش از ۷۷۷ هزار تن محصولات تولید کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۱ درصد رشد دارد.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، این حجم از افزایش تولید در امسال علاوه بر بهره‌وری بیشتر، نشان دهنده عزم و اراده همه‌جانبه این شرکت در تحقق شعار سال است.

این گزارش حاکیست:این شرکت پس از انجام وسیع‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ خود در پارسال و رفع موانع و گلوگاه‌های حساس تولیدی موفق شد در مسیر تحقق شعار سال استوار عمل کند و با هوشمندی مدیریتی و تلاش کاری گسترده روند افزایش تولید تمامی واحدها را از ابتدای سال تاکنون میسر کند.

بر اساس این گزارش ، خوراک NGL دریافتی بندرامام تابع مستقیمی از تولید نفت خام است و کاهش یا افزایش صادرات نفت سبب کاهش یا افزایش خوراک NGL می‌شود و در همین راستا در دوسال گذشته به دلیل کاهش تکلیفی در برداشت از چاه‌های نفت، به تبع آن خوراک پتروشیمی بندرامام در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار گرفت اما با وجود این شرایط توانست با تلاش و درایت مدیران و کارکنان شرکت تمامی واحدهای مجتمع (به جز واحدهای تفکیک میعانات گازی NF) را در دوران کمبود خوراک با ظرفیت حداکثری تولید قرار دهد.

لازم به ذکر است به تبع افزایش تولید واحدهای بالادستی، روند افزایش تمامی واحدها ادامه خواهد داشت و شرایط فعلی و چابکی پتروشیمی بندرامام نوید بخش شکوفایی و ثبت رکوردهای تازه تولیدی در ادامه سال خواهد بود.

شرکت پتروشیمی بندر امام در زمینی به مساحت حدود ۲۷۰ هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و ۸۴ کیلومتری شرق آبادان در شهرستان ماهشهر واقع شده است.

سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه، استفاده از امکانات جاده‌ای، شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کمک به توسعه و عمران استان خوزستان به عنوان یکی از دو قطب مهم صنعت پتروشیمی در کشور و مهمتر از همه ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت، از جمله ویژگی‌هایی است که انتخاب این مکان را توجیه می‌کند.

محصولات اصلی صنعت پتروشیمی با عنوان اتیلن، پروپیلن، بوتادین، بنزن، تولوئن و زایلین ها در این مجتمع تولید شده و بیشتر به محصولات میانی و فرآورده‌های نهایی همچون پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، لاستیک مصنوعی، پلی وینیل کلراید، پارازایلین و MTBE تبدیل می‌شوند.