ارتقای 65 مگاواتی ظرفیت تولید برق در واحد شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز
ارتقای 65 مگاواتی ظرفیت تولید برق در واحد شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، از ارتقای ظرفیت تولید واحد شماره ۵ این نیروگاه از ۲۰۰ مگاوات به ۲۶۵ مگاوات خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “خلیل محمدی” عنوان کرد: آماده‌سازی واحد‌های تولید برق جهت تقویت سطح تولید در پیک مصرف تابستان، مهم‌ترین برنامه عملیاتی این نیروگاه، در فصل زمستان و بهار بوده و طی روز‌های آتی نیز با اتمام پروژه‌های تعمیراتی با هر ۶ واحد تولیدی پشتیبان شبکه سراسری برق کشور خواهیم بود.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کاهش سطح تولید برق واحد شماره ۵ به حدود ۲۰۰ مگاوات‌ساعت به‌دلیل مشکلات فنی از چالش‌های این واحد نیروگاهی بوده و با اجرای تعمیرات میان‌دوره‌ای، شاهد بهبود ۶۵ مگاواتی در این واحد هستیم.
محمدی مهم‌ترین اقدامات تعمیراتی این پروژه را اسیدشویی و سرویس کندانسور‌ها و مبدل‌ها، تعویض لوله‌های پوسیده مسیر‌های آب گردشی، سرویس سفتی والو‌های اصلی بویلر و سنسور‌های ویبریشن و حرارت یاتاقان‌های توربین، بابیت‌ریزی یاتاقان شماره ۴ و ترمیم آن، تعمیر رگلاتور یک توربین، رفع اشکال از سیستم کنترل توربین و سیستم بالابر‌های کندانسور و لوله‌های مسیر‌ برج‌های خنک‌کن عنوان کرد.
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تأمین آسایش مردم و پشتیبانی از برق شبکه کشور ایفا می‌کند.