مشکل افت فشار آب روستاهای شمال شهرستان هیرمند به‌طور کامل برطرف می‌شود
مشکل افت فشار آب روستاهای شمال شهرستان هیرمند به‌طور کامل برطرف می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای ادامه خط انتقال آب از هیرمند تا ایستگاه پمپاژ قرقری در آینده نزدیک مشکل افت فشار روستاهای شمال شهرستان هیرمند به طور کامل برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”علیرضا قاسمی” در جلسه مردمی بررسی مسائل و مشکلات آب حوزه شهرستان هیرمند که با حضور سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشداران، دهیاران، معتمدین و شوراها، برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت طرح‌های آبرسانی و اقدامات انجام شده در حوزه این شهرستان به منظور کاهش تنش آبی، بیان کرد: با بهره‌برداری از خط انتقال آب از زهک به هیرمند به قطر ۷۰۰ میلی‌متر، بخش اعظمی از تنش آبی شهر هیرمند و روستاهای شهرستان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به منظور حل کامل مشکل تنش آبی در این شهرستان، ادامه خط انتقال آب از هیرمند تا ایستگاه پمپاژ قرقری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست و در آینده نزدیک با اتصال به مخزن و ایستگاه پمپاژ قرقری مشکل افت فشار روستاهای شمال شهرستان هیرمند به طور کامل برطرف خواهد شد.
قاسمی اضافه کرد: همچنین به منظور رفع مشکل طعم و بوی آب که در چاه‌نیمه‌ها ایجاد شده، با توجه به کاهش سطح آب، سیستم ازن‌زنی در تصفیه‌خانه زهک در مدار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اصلاح، توسعه و اجرای خطوط انتقال اصلی و فرعی در حوزه شهرستان هیرمند در راستای طرح جامع آبرسانی به روستاهای سیستان به طور کامل در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده تا با تکمیل آن ضمن اجرای کامل طرح بازنگری انتقال آب به روستاهای سیستان، در حوزه شهرستان هیرمند شبکه‌های توزیع روستاهای دچار مشکل به طور کامل تعویض شود.